بستن
از دفتر سفر

زنجان - زیکانف 4

داشتم فیسبوک چک می‌کردم که بهداد عابدی من و تعدادی دیگه از دوستان رو فراخواند که به زیکانف 2013 بریم. من عموماً وقت داشته باشم و یک کنفرانس هم باشه که احتمالش باشه چیزی یاد بگیرم سعی می‌کنم اگر مانعی نباشه سر بزنم.

این شد که به همراه آرش حقیقت، مهدی علیمحمدی و بهداد عابدی چهارشنبه شب ساعت 11 منزل رو به مقصد زنجان ترک کردم. خب بهداد زحمت کشیده بود و با ماشین اومده بود دنبالم و رفتیم دنبال آرش و مهدی که مترو منتظرمون بودن تا بریم شام بخورن ! من که شام خورده بودم اما خب رفتیم ATF و دوستان شام خوردن و من هم برای اینکه بیکار نباشم یه سالاد سفارش دادم! هرچند گشنم نبود اما نخواستم از اولش ضدحال باشم !!!

توی مسیر با اکثر آهنگ‌ها خوندیم و از زمان بیشترین استفاده رو بردیم و شاد بودیم. نزدیک ساعت 5 صبح بود که رسیدیم و نزدیک سالن برگزاری، چادر زدیم و چون عادت به خوابیدن در تاریکی نداریم تا صبح بیدار نشستیم و بازی کردیم! صبح که شد خوابیدیم و حوالی ساعت 10 بود که بعد از خوردن صبحونه در چادر به محل برگزاری زیکانف رسیدیم و در اولین ارائه که دیدیم و شنیدیم به نظرم خوب بود و برام جذابیت داشت. شاید این دو ارائه ابتدایی قبل از ناهار باعث شد برای ثبت نام در زیکانف ترغیب بشم اما برخی از ارائه‌ها در حدی نبودن که بشه شنید یا براشون وقت گذاشت ! برای همین در این شرایط فکر می‌کنم نه تنها من و خیلی‌های دیگه با اینترنت مشغول می‌شدند بلکه ارائه بعدی اعصاب خوردکن یا حداقل تکراری و کهنه نباشه ... !

کیفیت غذاها هم کاری کرد که به سلف دانشگاه درود بفرستیم و بگیم یاشاسین سلف پرند!

بعد از تموم شدن روز اول سمینار به اتفاق دیگر شرکت کنندگان و کادر اجرایی و سخنرانان به پارک ائل داغی رفتیم. بعد از جدا شدنمون از گروه با تعدادی از دوستان به بالای کوه قدم برداشتیم و بالا رفتیم! خوش گذشت ... .

بعد از اون هم به گفته خود زنجانی‌های عزیز به بهترین رستوران شهر رفیتم که در زرتشت قرار داشت "البته طی تماسی تلفنی با سهیل نوین فرد - دوست ساکن در زنجان - اعلام شد که بهترین نیست" اما فکر می‌کنم بقیه در حد جیگرکی هستن اگر این بهترینش هست! (این هم بگم که قبلاً رستوران سنگی رفتم و اونجا هم کیفیت غذاهاش و سرویس دهی‌شون پایین بوده) رستورانی که نتونه 100 تا مهمون رو توی نیم ساعت سرویس بده و در نهایت هم یک کباب لقمه نیم پز شده که کیفیت پایینی داره رو بزاره جلوت نمی‌تونه بهترین رستوران شهر زنجان باشه. حالا بماند که فاصله بین سوپ آووردن و کباب بیشتر از سه ربع ساعت بود و مسئولینش بهانشون این بود که ما ظرفیت این تعداد رو نداریم! شاید برای شام ساندویچ بهتر بود!

بعد از اون هم ما به خوابگاه نرفتیم و خودمون دوباره چادر زدیم توی خیابون :) کلاً ایتجوری حالش بیشتر بود و راحت‌تر بودیم!

فرداش هم برای صبحونه نیومدیم! بعداً فهمیدیم حلیم بوده !!!

روز دوم یه جورایی وقت اضافه بود و آدم رو یاد دقایق 90 الی 120 فوتبال می‌انداخت! چندتا ارائه تا قبل از ناهار و بحث آزاد! و بعد از ناهار هم اختتامیه بود که فیلم مستند این دو روز پخش شد. بعدش هم که مثل همه سمینارها، کادوها و تقدیرنامه‌ها و گواهی حضورها تحویل داده شدند.

ما هم بعد از اون رفتیم که بریم تهران اما دینام ماشین خراب شده بود که دو ساعت وقتمون رو گرفت اما بعدش گفتیم بریم گاوازنگ رو هم ببینیم که انقدر "جواد" (دوستی که در زمان تعمیر ماشین باهاش صحبت کردیم) ازش تعریف می‌کرد. جواد یه نقاش ماشین بود که تو کار اسپورتی هم بود و یه پیکان اسپورت داشت !!! از خودش که تعریف می‌کرد در مورد زمین خوردن‌هاش با موتور بگیر تا گاوازنگ رفتن‌های تنهاییش صحبت کرد و خیلی چیز‌های دیگه.

ماشین که کارش تموم شد ساعت 6 عصر شده بود و گفتیم اگر الان راه بیوفتیم باید توی ترافیک کرج بمونیم احتمالاً و شام نخوریم و ... که تصمیم گرفتیم بریم گاوارنگ رو ببینیم. گاوازنگ کمی بالاتر از پارک ایل داغی هست و منظره زیبایی از غروب خورشید رو داره.

بعد از تاریک شدن رفتیم و در یکی از ساندویچی‌های شهر که به قیافش میخورد منطقه شیک زنجان باشه پیتزا و ساندویچ و بعدش راهی تهران شدیم.

باز هم توی مسیر تا تونستیم خوندیم و از سفر لذت بردیم.

سفر و گردهم‌آیی خوبی بود.

اگر قرار باشه به زیکانف 2013 نمره بدم از 100 بهش 65 میدم. 20 نمره به خاطر جو دوستانه خوبی که داره 15 نمره به خاطر نحوه اجرایی برنامه 10 نمره برای برخی ارائه‌ها 10 نمره برای داوری‌ها 10 نمره هم برای اینکه سعی کرده عده‌ای رو ثابت دور هم جمع کنه. 35 نمره هم که بهش ندادم 10 نمره کاهشی برای ارائه‌های ضعیف و بعضاً دمپایی شکل! 10 نمره به خاطر کیفیت پایین ناهار و شام‌! 10 نمره کاهشی برای سالن! 5 نمره هم برای نبودن چایی یا نسکافه در استراحت‌ها!

اما با همه این اوصاف بدم نمیاد زیکانف 5 که سال آینده هست رو هم حضور داشته باشم.

گالری تصاویر این سفر در ارسال بعدی قابل مشاهده هست!